Computerhulp op afstand

Waarom computerhulp op afstand?
Hoe werkt computerhulp op afstand?
Teamviewer installeren
Is computerhulp op afstand veilig?
Wat kost hulp op afstand?
Hoe betaal ik de kosten voor computerhulp op afstand?

 

Waarom computerhulp op afstand?

U heeft een computerprobleem en u wenst direct hulp van een ICT expert? De snelste manier van ondersteuning en computerhulp op afstand is met het programma TeamViewer of Quickassist. Met het programma TeamViewer kunnen wij gecontroleerd meekijken op uw computer terwijl u ten aller tijden de baas bent en blijft over de pc. Dit geldt ook voor het in Windows aanwezige Quickassist, al heeft dit minder opties. Het zijn twee makkelijke en veilige manieren wanneer u een probleem ervaart en daarbij hulp nodig heeft. De eerste stap is door telefonisch contact met ons op te nemen. Afhankelijk van het type probleem kunnen wij u veilig op afstand helpen.

  • Direct hulp zonder installatie (klik hier)
  • Vaker hulp op afstand met installatie (klik hier)

Hoe werkt computerhulp op afstand?

Wij gaan samen een beveiligde verbinding proberen te maken waarbij u ten aller tijden de baas blijft. Door het downloaden van een programma in combinatie met een unieke code en steeds wisselend wachtwoord staat uw veiligheid voorop. U kunt met iedereen veilig op afstand werken met TeamViewer of Quickassist zolang u de andere partij vertrouwt.  U kiest uw (ICT)partner zelf uit. Reageer nooit op inkomende telefoontjes van onbekende mensen.

TeamViewer installeren

  • U heeft een werkende internet verbinding nodig. ( anders kunnen wij niet op afstand inloggen.)
  • Vervolgens dient u TeamViewer te downloaden waardoor een beveiligde verbinding mogelijk is.
    • U kunt TeamViewer ( hier) downloaden voor 1x toegang zonder dat een installatie nodig is.
    • Wanneer u verwacht vaker van onze diensten gebruik te maken dan is het makkelijker om TeamViewer (hier) te downloaden en te installeren. (de installatie spreekt voor zich,  enkel tijdens de installatie vragen ze hoe je TeamViewer wenst te gebruiken, en daar moet u ‘Prive’ selecteren.
  • U neemt met ons telefonisch contact op:
    • In sommige gevallen kunnen wij u direct helpen
    • Of we maken in overleg een afspraak

Is computerhulp op afstand veilig?

Ja! Computerhulp op afstand is een veilige methode om ondersteuning te krijgen zolang u een aantal punten in de gaten houdt.

  • De persoon die u hulp op afstand biedt moet u kunnen vertrouwen. Het is niet verstandig om deze gegevens aan iemand te geven die niet de beste bedoelingen heeft.
  • Wij als helpende partij kunnen uw muis bedienen om problemen op te lossen, echter bent u ter aller tijden de baas over uw muis, wanneer u iets niet vertrouwt kunt u de muis overnemen en eventueel het programma afsluiten.
  • Wanneer u klaar bent met de hulpsessie dan sluiten wij het programma af. Uiteraard dient u dit zelf ook te controleren.
  • Zodra wij inloggen kunnen wij uw scherm zien. Dus heeft u belangrijke vensters of data open staan welke wij niet mogen zien, sluit deze dan voortijdig af!
  • Bij twijfel sluit de verbinding en neem contact met ons.
  • Bij vaste klanten kunnen wij in goed overleg een standaard wachtwoord maken zodat wij altijd op afstand in kunnen loggen. Er blijft altijd een melding in beeld staan dat wij hebben ingelogd of bezig zijn.
  • Alles wat op het scherm ziet, zien wij ook. Wij kunnen niet ondertussen in mappen bladeren zonder dat u het in de gaten heeft. Het is altijd een exact kopie van uw scherm.

Wat kost hulp op afstand?

De opstartkosten voor particulieren zijn €12,50 en hiervoor krijgt u  tot 15 minuten hulp op afstand. Iedere kwartier langer kost €12,50. Afhankelijk van de snelheid van de computer kunnen we in 15 minuten veel problemen oplossen. Bijvoorbeeld met het installeren van een printer en virusscanner of het verhelpen van kleine storingen. Voor zakelijke leden betaalt u het standaard zakelijk uurtarief en dat is €17,50 inclusief btw per kwartier. Het eerste kwartier wordt altijd berekend, ongeacht de duur, helaas dus ook bij 5 minuten werk. Boven het kwartier wordt het afgerond op 5 minuten. U betaalt altijd voor de tijd die we er mee bezig zijn, ongeacht de uitkomst.

Hoe betaal ik de kosten voor computerhulp op afstand?

  • Vaste klanten: krijgen altijd een rekening achteraf of per kwartaal
  • Nieuwe klanten,
    • Dienen vooraf een gedeelte te betalen via de webshop. We doen samen een schatting over de minimale tijd die we verwachten bezig te zijn, en deze besteld u vervolgens hier op de website. U selecteert zelf de hoeveelheid per kwartier.
      • Particulier selecteert u hier
      • Zakelijk selecteert u hier
    • Het verschil in tijd verrekenen we achter met een factuur.