VoIP Telefonie

Bent u opzoek naar een eerste, betere, dan wel goedkopere telefonie oplossing?

Neemt u dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. We gaan altijd opzoek naar de beste oplossing zonder daarbij te veel te moeten betalen. Samen bespreken wij uw vragen en uw zorgen betreffende de telefonie en de mogelijkheden die het biedt.

Wat is VoIP?
Waarom VoIP?
VoIP voordelen
VoIP nadelen
VoIP partners en ervaring van PCvriend
Voip telefoon of hardware

Wat is VoIP?

De definitie van VoIP = Voice over Internet Protocol. Om het beter uit te leggen moeten we eigenlijk terug gaan naar ‘vroeger’. De oude telefoon met die mooie draaischijf had enkel een telefoonaansluiting nodig, en dus niet eens stroom. Viel je stroom, tv of internet weg dan kon je gewoon nog doorbellen omdat het via aparte kanalen verliep. Met VoIP gaat het telefoonverkeer via uw bestaande internet aansluiting. En vandaar de passende benaming ‘Voice over Internet protocol’. U heeft dus altijd stabiel internet nodig.

Waarom VoIP?

Het is (bijna) standaard geworden dat de telefoon via een VoIP verbinding gaat. Enkel bij thuisgebruik zie je nog vaak een telefoonaansluiting direct op de modem.  De ouderwetse telefoonaansluiting is dus verledentijd, we hebben daarin geen keus. Het regelen van een VoIP aansluiting heeft wel wat meer voeten in de aarde dan vroeger, maar kent aan de andere kant ook vele voordelen.

VoIP voordelen:

  • Eenvoudig de aantal telefoons uit te breiden aansluitend op uw situatie. Overal waar internet aanwezig is, thuis of op kantoor, kunt u een telefoon aansluiten.
  •  Oneindige routering mogelijkheden.
    • Het doorschakelen naar andere telefoons
    • Werktijden en vakantietijden instellen
    • Wachttijden, welkomboodschappen
    • Automatisch doorschakelen. Wat als persoon 1 niet opneemt, waar moet de telefoon dan over gaan.
    • Kiezen welke telefoons wel en niet over moeten gaan
  • In en uitbellen met uw mobiel d.m.v. een app op uw mobiele telefoon, met als inkomende en uitgaande nummer uw bestaande kantoornummer.
  • Telefoongesprekken opnemen / terug luisteren
  • Bellen vanaf uw computer met behulp van een headset
  • Koppelingen met programma’s. Zo kunt u in uw browser een telefoonnummer selecteren en de telefoon gaat direct voor u uitbellen.
  • Werken op kantoor of thuis? Uw kunt overal ter wereld bellen met uw eigen kantoornummer.

VoIP nadelen.

  • De eerste keer inregelen van al uw wensen kost tijd. Afhankelijk van uw wensen dient u rekening te houden met 5 uur.
  • Je hebt een basis abonnement dat qua kosten af kan hangen van: 
    • De kosten voor eigen Cloud telefoon centrale.
      • Op de centrale kun je al uw wensen instellen
      • Back-uppen van de centrale
      • Altijd in de Cloud met soms een hardware ondersteuning
    • Het aantal gebruikers
    • Het aantal telefoonnummers

VoIP partners en ervaring van PCvriend

Wij bieden een totaaloplossing voor uw ICT vraagstuk en daar hoort VoIP natuurlijk bij. Wij werken zelf samen met 2 VoIP providers afhankelijk van de wensen van uw bedrijf.  We bedienen ook klanten met een bestaande VoIP dienst waarbij we uw telefonie netwerk kunnen beheren. Onze bestaande VoIP providers zijn:



Betaalbare oplossing voor kleinere bedrijven
Alles via de Cloud geen extra apparatuur nodig
Een betrouwbaar bedrijf met goede support en samenwerking
Veel installatie mogelijkheden.
Minpunt: geen app op uw smartphone.
Standaard met opneem functie
Voor grotere bedrijven of waar een app op de telefoon een vereiste is.
Wereldwijd bedrijf met zeer stabiel systeem.
Goedkoper bij meerdere gebruikers; 5+.
Perfect werkende app voor uw smartphone.
Opensource bedrijf met veel mogelijkheden.
Opstartkosten kunnen iets hoger zijn.

VoIP Telefoons

Natuurlijk is het belangrijkste ingrediënt om te kunnen bellen, de telefoon zelf😊. En daar heb je veel keuze in. Wij werken voornamelijk met het merk Yealink en Gigaset, maar uiteindelijk zal iedere telefoon met een IP functie werken, zolang het Cloudplatform het ondersteund. Hoe bekender het merk, en hoe nieuwer de telefoon, des te makkelijker zal deze integreren en automatisch geüpdatet worden in uw omgeving. We leveren graag de hardware voor de installatie, daarbij kunt u denken aan; Telefoons, headsets en afhankelijk van het platvorm een klein apparaatje om de centrale beter in het netwerk te laten werken.